IndieGames

3 věci, které mi pomohly dokončit hru

Na Epic Games Store je právě zdarma hra The First Tree od vývojáře Davida Wehlea. I přesto, že David neměl žádné programátorské zkušenosti, podařilo se mu hru úspěšně dokončit a vydat. Tady jsou jeho doporučení.

Dokončit hru jako sólo vývojář a pracovat při tom na plný úvazek, je těžké. Moji prvotinu Home is Where One Starts dohrajete za 20-30 minut, ale kompletně ji vytvořit, mi trvalo téměř dva roky. Hra vyšla na Steamu v roce 2015 bez jakéhokoli marketingu. Tuším, že jsem vydal jeden příspěvek na Redditu a myslel jsem si, že je spousta webů, které hry kontrolují a píší o nich. V den vydání, až na jednu výjimku, o ní nikdo nenapsal.

Ačkoli se We Home is Where One Starts nestalo žádným hitem, získal jsem jinou příležitost. Všimli si mě vývojáři ze společnosti The VOID a najali mě jako technického umělce. I když jsem měl tuhle práci rád, dál jsem se ve volném čase věnoval vývoji her. V té době se začal formovat nápad na novou hru. Tentokrát s liškou v hlavní roli.

0. Marketing je základ

Marketing je 100% nezbytný. Musíte najít lidi, kteří chtějí hrát vaši hru. Při vývoji The First Tree jsem se rozhodl, že každý týden udělám gif, napíšu příspěvek na blog nebo udělám krátké video. Plánoval jsem vydání na Steamu a doufal jsem, že takhle si hráči přidají hru do seznamu přání a to mi pomůže s algoritmem při samotném vydání. To byl můj cíl a také velká lekce. Pokud nebudete propagovat svou indie hru, nebude úspěšná.

1. Krátké a jednoduché

Moje první hra je krátká a jednoduchá. Ale jsem rád, že jsem se vydal touhle cestou. Samozřejmě byste měli dělat to, co vás baví. Ale musí mít hlavní příběh více než 3 hodiny? Opravdu potřebujete naprogramovat vlastní engine? I krátká hra vyžaduje obrovské množství času. Nebojte se najít způsoby, jak si ho ušetřit. Spousta lidí si přála, aby moje první hra byla delší. Ale co je lepší? Dokončit hru, byť i krátkou, nebo ji nechat nevydanou v zaprášeném koutku pevného disku?

2. Nebojte se assetů

Jsem velkým zastáncem využívání prací jiných umělců a programátorů. Předpřipravené assety vám pomohou začít a ušetří drahocenný čas. Pokud bych na hře pracoval na plný úvazek, asi bych si vše vytvořil od nuly. Počítá se však každá minuta. Zakoupené modely, hudba a skripty mi vývoj ohromně zjednodušily. Budete muset vytvořit spoustu originálního obsahu, ale ujistěte se, zda znovu neobjevujete kolo. Kromě obchodu Unity Asset Store mi pomohly stránky jako Pond5, Envato, TurboSquid, Textures.com, FreeSound a OpenGameArt (vždy si ale zkontrolujte licenci pro daný produkt).

3. Nikdy nemáte nevyužitý den

Ať už je to jen odpověď na e-mail nebo malá změna barvy textury, každý den se snažím něco na svém projektu udělat. Musíte si nastolit pevný řád a opravdu se své hře věnovat. Samozřejmě, každý se musí jednou za čas odpojit, ale moje nejlepší nápady jsem dostal, když jsem byl na dovolené nebo umýval nádobí. Pokud nemám žádnou chuť pracovat, najdu si něco, co mě zajímá. Může to být i nepodstatná maličkost. To mě obvykle dodá motivaci pro práci na těžších věcech.

Závěr

Dnes jsem stále sólovým vývojářem, ale moje zaměření se trochu posunulo. Mluvil jsem na GDC, což bylo úžasné a pomohlo mi uvědomit si, kolik lidí chce dělat hry. Pustil jsem se do projektu s názvem Game Dev Unlocked, což je YouTube kanál, příspěvky na blogu a prémiová online škola, kde ukazuji, jak dělat hry. A nejen dělat, ale hlavně jak je dokončit, protože to je ta těžší část. Každý může začít dělat hru, ale dokončit ji, to je skutečná výzva .

Poznámka: Malou ochutnávku, jak vypadá výše zmiňovaný kurz, najdete na stránkách learn.unity.com

Zdroj: www.gamasutra.com a www.gamereactor.eu