IndieGames

Inspirující příběhy nezávislých vývojářů

Epic, v rámci své první akce nazvané Unreal Indies Week, představil týmy nezávislých vývojářů. Během prvního dne jsme se mohli dozvědět, jak svou činnost zahájila studia Inkyfox, Chump Squad, 562 Interactive a Sluggerfly.

Studio Inkyfox

Jonas Manke ze studia Inkyfox je sólový nezávislý vývojář z Německa. Než se rozhodl začít pracovat na své debutové hře Omno, strávil deset let získáváním produkčních zkušeností jako animátor na volné noze. „Před vývojem své hry jsem animoval postavy hlavně pro film a televizi. Na hrách jsem pracoval jen příležitostně. Vůbec jsem netušil, co společnosti dělají s mými animačními soubory a vlastně jsem se nikdy nedostal do kontaktu s procesem skutečného vývoje.“

Pro hlubší pochopení celého procesu se rozhodl vyzkoušet Unreal Engine. „Stáhl jsem si engine a začal si s ním hrát. O pár měsíců později jsem měl v rukou něco hratelného a pochlubil se svému příteli. Toho to bavilo a řekl mi, abych s tím šel mezi lidi. I když jsem se zprvu obával kritiky, tak reakce komunity byla ohromující. Tím se mi doslova změnil život.“

Několik měsíců se nevěnoval ničemu jinému a využil všech svých úspor. Chtěl zůstat maximálně nezávislý s naprostou tvůrčí svobodou. „V podstatě to bylo velké riziko a rychle mi docházely peníze. Tak jsem se rozhodl odstartovat kampaň na Kickstarteru a zjistit, zda je o moji hru zájem.“ Kampaň byla úspěšná a Omno získalo 97 769 EUR, což předčilo i prvotní cíl.

Chump Squad

Gwen Frey nikdy nesnila o kariéře ve videoherním průmyslu. „Celý život jsem hrála hry, ale do polovičky vysoké školy jsem neměla tušení o práci vývojářky. Ale jakmile jsem navštívila klub vývoje her, věděla jsem, že to je to, co budu dělat po zbytek svého života.“

Frey nakonec zahájila svou kariéru v Slipgate Ironworks, pracovala na hře BioShock Infinite a nakonec zakotvila v šesti členném indie týmu The Flame in the Flood. Veškeré nasbírané zkušenosti ji však navedly k založení vlastní společnosti Chump Squad.

Její první projekt byla 3D logická hra Kine. Gwen byla hlavním vývojářem titulu a zároveň zodpovědná za design, programování a umělecký směr. Sama publikovala Kine na PC, Xbox, Switch, PS4 a Stadii. „Celá hra vznikala ještě za dob mého působení v minulé práci. Tu jsem však opustila a naplno se vrhla do financování Chump Squad a dokončení této hry. Pracovala jsem na tom sama, ale nakonec se podařilo získat další peníze a mohla jsem najmout další lidi.“

Spolu s komunitou sdílí svoje svoje zkušenosti. Dle jejího názoru je v současné době dostupných mnoho dobrých nástrojů, které i malým týmům mohou pomoci vytvořit neuvěřitelné věci. Sama si pak vychvaluje Unreal Engine a jeho Blueprints s jehož pomocí tvoří i svou další logickou hru – Lab Rat.

562 Interactive

Společnost 562 Interactive byla založena třemi bratry, kteří představují tři stránky vývoje her: design, programování a marketing. Spojuje je snaha vytvářet hry, které by chtěli sami hrát. Jakou svou plnohodnotnou hru vyvinuli Alluris, což je dobrodružná hra ve stylu „swipni“ si své vlastní dobrodružství a svět prozkoumáváte pouhým přejetím prstem doleva nebo doprava.

Hra začala jako experiment ve volném čase. Při rozhovorech se svými přáteli na Discordu, z nichž někteří mají postižení, dostali nápad na hru, která nebude vyžadovat tak velkou obratnost prstů. Během tří dnů se podařilo vytvořit prototyp, samotné jádro bylo hotovo během 12 dnů. Další šest měsíců ale strávili laděním, než mohla hra vyjít.

Sluggerfly

Sluggerfly je nezávislé herní studio z Německa a jeho spoluzakladatelem je Dominik Plassmann. Tým má vydané dvě hry Ben and Ed a Ben and Ed – Blood Party. Momentálně se pracuje na třetím titulu Hell Pie, což je 3D plošinovka inspirovaná klasikou Conker’s Bad Fur Day.

Plassmann se před vydáním hry podělil o to, jak v oboru začal. „Od dětství mě bavilo tvořit kresby, videa nebo nahrávky. A když jsem po škole zjistil, že je možné studovat vývoj her, věděl jsem, že to musím jít dělat,“ uvedl a dodal: „Po ukončení bakalářského studia jsem zhruba pět let pracoval pro německou společnost Funatics. A když jsem musel odejít založil jsem společně s kolegou vlastní studio.

I když je Sluggerfly relativně malé studio mají velké ambice. „Hell Pie je temný a zábavný – alespoň v našich očích – a je to zdaleka největší projekt, na kterém jsme dosud pracovali. Pro náš malý tým šesti lidí je to obrovská hra.“

Zdroj: www.unrealengine.com