IndieGames

Jak se z experimentu, který nefungoval, stal hit

Loop Hero, hra ve které chodíte ve smyčce a bojujete se stále těžšími monstry, je jedním z nečekaných úspěchů roku 2021. První verze se zrodila na game jamu Ludum Dare v roce 2019. Měla ale jeden velký problém, nefungovala! Ani ne po dvou letech však zaznamenala přes 500 000 prodaných kopií.

„Náš příspěvek do Ludum Dare nebyl hratelný,“ vzpomíná vývojář Aleksandr Goreslavets. Tým však nahrál jen to, co dokončil. Tedy „smyčkovou“ část Loop Hero. Postava chodila stále dokola vpřed a to bylo vše. Žádné boje s monstry.

Pro Four Quarters, čtyřčlenné ruské studio stojící za Loop Hero, to nebyl první game jam. Už v minulosti vytvořilo řadu experimentů. A již v roce 2015 získali určitou proslulost díky hře Please, Don’t Touch Anything, ve které se nesmíte ničeho dotknout. Zejména okouzlujícího červeného tlačítka uprostřed místnosti.

Přestože prvotní verze hry pro Ludum Dare měla daleko k dokonalosti, rozhodl se tým pokračovat ve vývoji a vydat veřejné demo. Vyšlo v prosinci 2019 a ihned vyvolalo kladné ohlasy. A právě tento druh zpětné vazby vývojáře povzbudil k dalšímu pilování hry.

S postupem času bylo potřeba získat vydavatele. Naštěstí pro Four Quarters se jeden z členů – Dmitry Karimov – podílel na hře Katana ZERO, kterou úspěšně vydal Devolver Digital. Toto vydavatelství se stalo jedním z nejplodnějších a nejúspěšnějších nezávislých vydavatelů. Mezi jeho úspěšné tituly patří Minit, Fall Guys, Carrion, Observation, Gris, The Messenger a mnoho dalších.

Těžkou částí nebyl kontakt s Devolverem. Nejtěžší bylo sestavit dokument, který by přesvědčil Devolver, že jde o hru, do které se vyplatí investovat. Problém však byl, že nikdo ve Four Quarters neměl s podobným dokumentem zkušenosti. Opět se tedy obrátili na lidi v Katana ZERO a s jejich pomocí představili hru.

Citace z Pitch Documentu pro hru Loop Hero.

LooPatHerO (původní název hry) je rogue-lite o chůzi v kruzích. Hlavní postava automaticky kráčí ve smyčce a bojuje s příšerami, které se každým kolem stávají silnějšími a nevyzpytatelnějšími. Hráč nekontroluje přímo hlavní postavu, ale staví struktury a vybavuje postavu tak, aby měla šanci přežít další kolo.

V každém běhu obdrží hráč randomizovaný balíček karet a hromádku vybavení, které je definováno třídou hráče a hrdiny. Díky tomu je každý běh jedinečný a nutí hráče upravovat strategie, aby co nejlépe využili svou situaci.

Každý běh trvá asi 15-30 minut a několik lidí strávilo více než 10 hodin samotným hraním demo ukázky.

A výsledek? Okamžitá dohoda. „Přečetli si dokument, zahráli demo a bylo to. Takřka během jednoho dne,“ vzpomíná Goreslavets.

Jednou z velkých změn mezi demem a finální hrou je příběh. „Prostě jsme se rozhodli, že přidáme příběh. Vůbec to nebylo těžké rozhodnutí, ani kolem toho nepanovala žádná velká diskuse,“ říká Goreslavets. Velkou část příběhu sepsal Karimov, umělecký designér hry.

Loop Hero porazila spoustu již ohlášených her od Devolveru a to i přes to, že není lehké hru popsat.

„Když jsme uvolnili trailer na Devolver Game Awards, lidé z toho nebyli příliš nadšení,“ řekl Goreslavets. „Loop Hero je opravdu těžké přiblížit hráčům. Dokonce i v traileru je těžké vysvětlit, o co vlastně jde.“

Pořádný boom nastal až po představení během Steam Game Festivalu. Lidé si hru zamilovali a hraním dema trávili mnohem více času, než by museli. Úspěch na sebe nenechal dlouho čekat. Jakmile byla hra 4. března 2021 vydána, prodala půl milionu kopií během prvního týdne

Podle Goreslavetsa se nyní pokračuje v práci. Tým již ohlásil sérii tolik potřebných vylepšení hry, včetně možnosti uložení uprostřed běhu. „Budeme i nadále přidávat věci, protože jsme je chtěli přidávat i kdybychom nedosáhli tak dobrých prodejních výsledků,“ slibuje Goreslavets. „Máme mnoho plánů a během vývoje jsme měli plno dobrých nápadů. Bylo však málo času. Vždy jsme si říkali, že je doděláme, jakmile hru vydáme.'“

Zdroj: www.vice.com