IndieGames

Jak udržet malé studio nad vodou

Sebastian Hollstein, Mareike Ottrand a Alexander Pieper začali během svých studií spolupracovat na adventuře The Inner World. Když v květnu 2011 dokončili studium, založili Studio Fizbin a na hře i nadále pokračovali. Od té doby vydali The Inner World, The Inner World – The Last Windmonk a několik dalších projektů pro externí klienty. Studio se postupně rozrostlo až na současných 25 lidí. Nyní společně dokončují Say No! More, Minute of Islands a Lost at Sea.

Spoluzakladatel studia Alexander Pieper se pro server 80.lv rozhovořil o tom, jak plánují projekty, pracují na více hrách najednou a také o vizích pro rok 2021.

Jak nezkrachovat

Naše studio bylo postaveno nejen na vlastních, ale i na externích zakázkách. Tím si udržujeme stálé příjmy. Na druhou stranu, když děláte pro klienta a zároveň se musíte starat o vlastní hru, nese to s sebou problémy. U naší prvotiny The Inner World jsme museli odložit mobilní verzi, jelikož jsme v té době pracovali i na něčem jiném.

Rozšiřování vlastního projektu je při vývoji celkem běžné, protože chcete dodat to nejlepší. Jenže najednou máte problémy s načasováním. Vaše hra je venku, ale musíte začít i na dalších zakázkách, abyste generovali příjem pro studio. Pokud nemáte produkt, který se dobře prodává, je velmi těžké si vybudovat finanční rezervu. Každá věc, kterou dokončíme, nás učí něčemu novému.

Práce na několika hrách najednou

Po dokončení dvou her jsme se trochu rozrostli a zkusili jsme jich dělat vícero současně. Když mluvíte s vydavateli, často slyšíte, že jejich strategie je přirovnávána k toulci se šípy. Můžete najednou vystřelit více šípů, ale potřebujete jen jeden, aby zasáhl střed. Tenhle jackpot vám pak pomůže financovat další toulec. Těsně před vydáním teď máme tři hry – Minute of Islands, Say No! More, and Lost at Sea a doufáme, že některá z těchto her bude opravdu úspěšná.

Nábor nových lidí

Rozhodnutí, zda někoho potřebujeme najmout nebo zadat nějaké úkoly, obvykle přijde během plánování. Když si stanovíme časovou osu (včetně nadcházejících a možných projektů), rozdělíme náš tým. Pokud vidíme, že z dlouhodobého hlediska je zapotřebí více pozic, upravíme naše finanční plánování a začneme hledat vhodné kandidáty. Samotný proces hledání je jednoduchý. Zveřejňujeme pracovní nabídky v našich sítích (online i offline) a doufáme v to nejlepší.

Plány na rok 2021

Myslím, že naším cílem do roku 2021 je odpočinout si od divoké jízdy, kterou jsme zažili v roce 2020. Finišujeme tři vlastní hry a doufáme, že si trochu odpočineme před novými cíli, které přijdou v prvním čtvrtletí roku 2021. Plánujeme připravit několik prototypů, které představíme partnerům a tím snad zvýšíme šance na získání finanční podpory. Nechceme vytvořit jen jednu novinku a pak tlačit na podpis spolupráce.

Zdroj: https://80.lv/articles/interview-with-studio-fizbin-keeping-a-small-indie-studio-afloat/