IndieGames

Jak začít s tvorbou hyper-casual her

Jednoduché hry s návykovou hratelností a minimalistickým designem, známé jako hyper-casual hry, musí urazit dlouho cestu od nápadu k milionům instalací.

Při jejich vývoji se neustále generují nápady, vytvářejí prototypy a provádějí testy. Na základě výsledků testů se pak rozhoduje, zda ve vývoji pokračovat a dále hru propagovat, změnit mechaniku nebo přijít s jiným nápadem. V každé fázi se optimalizuje proces tak, aby byl konečný výsledek co nejefektivnější.

V této oblasti panuje vysoce konkurenční prostředí a selhává průměrně 40 herních prototypů. Je proto zásadní sestavit takový tým, který dokáže iterovat nápady a chrlit herní prototypy pro testování.

Svět hyper-casual produkce není o vytvoření jedné nebo dvou her, ale o produkční továrně na výrobu a testování desítek projektů. Přesně jako v továrně musí být zásoby včas na správném místě a musíte se neustále pohybovat vpřed tak, aby se výroba nezasekla.

Tady je pět kroků, jak celý proces zorganizovat

1. Sestavte tým

  • Začněte v malém – S týmem tří až pěti lidi je možné vyrobit až 16 prototypů měsíčně. Nejlepším nastavením je jeden herní designér a dva programátoři. V takové sestavě je tým snadno spravovatelný a dostatečně malý na to, aby zohlednil návrhy a nápady každého člena týmu a rychle je otestoval. Vývojáři pracují na svých samostatných projektech a herní designér pomáhá oběma generovat koncepty, vyhledávat potřebné zdroje, navrhovat levely a poskytuje včasnou zpětnou vazbu.
  • Odložte nábor grafika – Úspěšné hyper-casual hry lze vyvíjet i bez grafika, protože je k dispozici nepřeberné množství předpřipravených assetů. Grafici jsou potřeba pouze tehdy, když chcete používat pokročilejší grafiku.
  • Minimalizujte množství dokumentů – V tradičním vývoji her je běžné dokumentovat podrobnosti o herním designu, použitých mechanikách a pokročilých technologických úkolech. Papírování je však časové náročné. Naopak přístup bez zbytečného papírování vede k efektivnější komunikaci v týmu a nakonec se udělá více práce.

2. Najděte vydavatele

Herní průmysl v oblasti hyper-casualních her je vysoce konkurenční. Více než 3 000 her měsíčně je vydáno pouze v App Store. Pokud není rozpočet na placenou propagaci je šance, že se stanete virálním a že si vás někdo všimne, velmi nízká.

Přestože marketing pomáhá zviditelnit se a získat hráče, vývojářům obvykle chybí finanční zdroje a příslušné odborné znalosti. Proto mnoho z nich volí cestu spolupráce s vydavateli. Abyste získali toho pravého, stačí dodržovat tři jednoduchá pravidla

  • Proveďte průzkum – Hledejte vydavatele, který se přímo zaměřuje na hyper-casual hry. Poté porovnejte, jak platí vývojářům a jak rozdělují zisky. V komunitách na Redditu, Slacku nebo Discordu si zjistěte, co o nich říkají ostatní.
  • Čtěte právní dokumenty – Vydavatelé požadují zdrojové kódy her a to je v pořádku. Mají však omezená práva na jeho použití. Takže si vždy pečlivě prostudujte potřebné dokumenty.
  • Přihlaste se brzy – Někdy vývojáři kontaktují vydavatele, až když mají MVP (minimální životaschopný produkt). Ve skutečnosti je lepší hledat vydavatele ve fázi, kdy se formuje tým. Tímto způsobem budete mít oba šanci včas zjistit, zda budete moci efektivně spolupracovat.

3. Generujte nápady

Bez ohledu na metody, které používáte ke generování nápadů, je užitečné k nim přistupovat se solidním porozuměním trhu a cílové skupině.

  • Monitorujte trh – Pomocí aplikací Appmagic a Storeglide zjistěte jaké nové hry vycházejí a analyzujte trendy. Vybírat můžete podle konkrétních žánrů nebo uměleckých stylů.
  • Sledujte konkurenci – Věnujte pozornost třem hlavním prvkům:
    • narativnímu kontextu hry (móda, auta, craftění, stavění …),
    • použité herní mechaniky (stohování, vybarvování, arkáda, simulace …)
    • a umělecké prvky použité ve hře (stylizované 2D, realistické 3D, abstraktní 3D …).
  • Používejte sociální média – Sledujte vývojáře a vydavatele na Instagramu a Twitteru a čerpejte nové nápady. Věnujte pozornost YouTube kanálům, které zobrazují uspokojující (satisfying) videa, nebo subreddity ve stylu Oddly Satisfying. Na Pinterestu hledejte další funkce pro již vybraný nápad.

4. Připravte se na test

Jakmile máte nápad, musíte připravit testovací prototyp. V této fázi je klíčová rychlost. Vydavatel musí na cestě k úspěchu otestovat v průměru asi 40 nápadů. Čím méně času bude věnováno každému z nich, tím rychleji se dostanete k ziskům. Obvykle je vyžadován některý z těchto dvou přístupů k prototypům.

  • Hotová hra se spoustou obsahu – Většina vydavatelů vyžaduje tento typ prototypu, protože umožňuje měřit míru retence v první den. Příprava hry na takový test trvá zkušeným vývojářům asi dva týdny.
  • Video, které ukazuje hru – Někteří vydavatelé vyžadují pouze krátké herní video. To pak využijí k vytvoření reklamy, zahájení kampaně a následně k měření CTR (míry prokliků). Jedná se o statisticky ověřenou metodu, která umožňuje odfiltrovat neúspěšné koncepty v co nejkratším čase. Tento typ prototypu je mnohem snazší vyvinout. Trvá jen dva až tři dny a výrazně se urychlí proces testování nápadů.

V každém případě byste měli navrhovat prototyp na základě požadavků vydavatele. Hlavní věc ale zůstává stejná. Výroba prototypu je úkolem vývojáře, nikoli vydavatele. Bez ohledu na to, jaký přístup zvolíte, je nutné vyhnout se složitým procesům a upřednostnit rychlost.

5. Odešlete prototyp

Po odeslání prototypu následuje fáze testování, ve které se hodnotí atraktivita pro budoucí hráče. Tento proces vyžaduje peníze a odborné znalosti v oblasti marketingu a analýzy. Rozdíl mezi službami vydavatelů a vlastním testováním spočívá v tom, že vydavatelé poskytují zpětnou vazbu a doporučení, které získali na základě svých zkušeností z tisíců testovaných projektů.

Po testu by vývojáři měli očekávat následující:

  • Metriky a vysvětlení Metriky pomáhají pochopit, jak diváci na hru reagují a ve které fázi hry se její výkon zhoršuje. Po vyhodnocení metrik se vývojáři mohou rozhodnout, zda hru dále vyvíjet nebo ji upravit.
  • Znalost trhu – S každým novým testem můžete získat zkušenosti a porozumět tomu, které pracovní koncepty mají největší šanci uspět. Každý následující experiment se bude kvalitativně lišit od předešlého.
  • Samostudium – Musíte být iniciativní a jen se slepě neřídit doporučeními vydavatelů. Je důležité naučit se číst čísla a testovat nápady co nejčastěji. Těch špatných se zbavte.

Buďte nedůvěřiví vůči vydavatelům, kteří říkají „víme přesně, jak to udělat,“. Neexistuje absolutní odbornost, zejména v hyper-casual průmyslu. Budujte si své vlastní znalosti a vydavatele využívejte jako další nástroj v procesu učení.

Pokud vaše hra nedosahuje určitých milníků (klíčových ukazatelů výkonu), upravte ji, změňte nebo na ní přestaňte pracovat a soustřeďte se na nový nápad.

Zdroj: www.gamesindustry.biz