Moje grafika stojí za ho*no, ale chci vyvíjet hry

Špatná zpráva je, že nikdo neocení váš vybroušený kód. A to z prostého důvodu. Je před jeho zraky schovaný. Ovšem každý na první pohled vidí grafickou stránku hry. Ale co dělat, když i sousedovic kočka dokáže vybrousit působivější grafické dílo, než vy?

Pravidlo číslo jedna

Tohle si vepište na monitor. Ať už tvoříte cokoliv, ujistěte se, že máte jednotný a soudržný styl. Pokud všechny modely vypadají, jak když se právě vrátily z rozcvičky na PS1, tak je nemůžete kombinovat s high poly modely staženými odněkud z hlouby Internetu. Stejně tak pixel artového hrdinu nehodíte na pozadí vyfoceného na poslední verzi iPhone.

Méně je více

Věřte tomu nebo ne, ale existuje spousta herních titulů, které nestojí na bohaté a realistické grafice. Pokud ještě nemáte žádnou konkrétní vizi zkuste se podívat po žánru, který na vás neklade zas tak velké umělecké požadavky.

  • Slovní hry
  • Vzdělávací / Dětské hry
  • Textovky / MUD / Vizuální romány
  • Karetní a deskové hry
  • Některé logické hry

Uvedené žánry jsou podceňovány. Jste-li začínající vývojář, můžete klidně vyrobit klon Tetrisu a s ním pak umělecky experimentovat.

Ať to nakreslí počítač

Jestli jste jedna ruka s matematikou, tak odložte tužku a štětec a prostě si to procedurálně vygenerujte. Počítačem generované umění (bez použití předem navržených modelů nebo 2D grafiky) je podporováno ve všech hlavních herních enginech.

Abstraktní umění

Klidně se prohlaste za Pabla Picassa. Inspiraci najdete ve hrách Thomas Was Alone nebo ve hře Adventure od Atari. Víte co mají obě hry společné? Hlavní protagonista je obyčejný geometrický tvar.

Z knihy Game Feel: A Game Designer’s Guide to Virtual Sensation 

Dobrý designer i v abstraktním stylu dokáže navrhnout objekt tak, že každý s kouskem představivosti pozná, co daný tvar znamená. Vesmírná loď ve hře Asteroid nebo pádlo v Pongu má do realistického vyobrazení tak daleko jako Brno do Prahy. Všichni ale chápeme, co mají představovat.

Je to tak hnusné, až je to dobré

Tomu se pánové a dámy říká estetika. Pokud je hlavní náplní hry komedie, satira nebo kritika, tak může špatná grafika vyobrazená správným způsobem hodně pomoci. Příkladem hodného nenásledování je Goat Simulator, který i přes špatnou grafiku, chyby a nehratelnost vystřelil na vrchol.

Tady někdo ztratil hlavu

Trocha nostalgie

Zabrnkejte na strunu nostalgie. I když na nás denně z reklam vykukují AAA tituly se svou hyper realistickou grafikou (a nulovou hratelností), tak řada nezávislých vývojářů dává přednost pixel artové grafice. Nejen že to rozbuší srdce každého boomera a se slzou v oku zavzpomíná na staré dobré časy, ale naučit se základy je velmi snadné. I přes to se však dá vymastrovat k dokonalosti. Úspěchy her Dead Cells, Celeste, Into the Breach nebo Undertale dokazují, že tomuhle stylu rozhodně nezvoní umíráček.

Zdroj: https://uxdesign.cc/how-to-make-a-game-with-no-art-or-music-skills-2415a21b19eb